Siirt Belediyesi’ne İçişleri Bakanlığı tarafından Vali Kemal Kızılkaya kayyum olarak atandı.
İçişleri Bakanlığı konuyla ilgili X hesabından bir açıklama yayımlandı. Açıklamada, Siirt Belediye Başkanı Sofya Alağaş’ın “PKK/KCK silahlı terör örgütüne üye olmak” suçundan 6 yıl 3 ay hapis cezası aldığı bu nedenle de Vali Kemal Kızılkaya’nın başkanvekili olarak görevlendirildiği bildirildi.
DEM Parti’den konuyla ilgili yapılan açıklamada şu ana kadar sekiz belediyelerine kayyum atandığı belirtildi:
“Siirt Belediye Eşbaşkanımız Sofya Alagaş’a verilen 6 yıl 3 aylık cezanın ardından bugün de sabahın erken saatlerinde Siirt Belediyemiz iktidar tarafından gasp edildi ve kayyum atandı. Böylece 31 Mart seçimlerinden bugüne halkın oylarıyla seçilen Hakkari, Mardin, Batman, Dersim, Halfeti, Akdeniz, Bahçesaray ve en son Siirt olmak üzere 8 belediyemiz gasp edilmiş oldu.”
Sait Çamlıca ile Derkenar
14.06.2026
Mehmet Yaşar Soyalan ile Derkenar...
05.06.2026
Kurban Bayramı 27 Mayıs'ta idrak edilecek
18.05.2026
YOLDAKİ TAŞ/KEVSER KIRAN
19.05.2026
Dindarların Çelişkileri YUSUF YAVUZYILMAZ 13.06.2026
Bireyselleştikçe Tükenen Vefa AHMET GÜRBÜZ 15.06.2026
BOSNA GÜNLÜKLERİ - 5 ÜSTÜN BOL 23.05.2026
oyaladı dost… MUSTAFA AKMEŞE 21.05.2026
Koç'un Fıkrası ve Ayrımcılık YUSUF YAVUZYILMAZ 08.06.2026