Siirt Belediyesi’ne İçişleri Bakanlığı tarafından Vali Kemal Kızılkaya kayyum olarak atandı.
İçişleri Bakanlığı konuyla ilgili X hesabından bir açıklama yayımlandı. Açıklamada, Siirt Belediye Başkanı Sofya Alağaş’ın “PKK/KCK silahlı terör örgütüne üye olmak” suçundan 6 yıl 3 ay hapis cezası aldığı bu nedenle de Vali Kemal Kızılkaya’nın başkanvekili olarak görevlendirildiği bildirildi.
DEM Parti’den konuyla ilgili yapılan açıklamada şu ana kadar sekiz belediyelerine kayyum atandığı belirtildi:
“Siirt Belediye Eşbaşkanımız Sofya Alagaş’a verilen 6 yıl 3 aylık cezanın ardından bugün de sabahın erken saatlerinde Siirt Belediyemiz iktidar tarafından gasp edildi ve kayyum atandı. Böylece 31 Mart seçimlerinden bugüne halkın oylarıyla seçilen Hakkari, Mardin, Batman, Dersim, Halfeti, Akdeniz, Bahçesaray ve en son Siirt olmak üzere 8 belediyemiz gasp edilmiş oldu.”
Hayır ve Şer|Mukaddes Özkan
21.06.2026
İlkel “komünal” toplum|Vahdettin İnce
21.06.2026
Mehmet Yaşar Soyalan ile Derkenar...
05.06.2026
Trump’ın Barış ve Savaşı / Mehmet Taşdöğen
31.05.2026
Kurban yakın eder ırağı|Vahdettin İnce
31.05.2026
İnsan, Ahlak ve Siyaset YUSUF YAVUZYILMAZ 21.06.2026
Koç'un Fıkrası ve Ayrımcılık YUSUF YAVUZYILMAZ 08.06.2026
Dindarların Çelişkileri YUSUF YAVUZYILMAZ 13.06.2026