metrika yandex
  • $33.45
  • 36.34
  • GA18445
İtidal

Kasım Süleymani'nin Katli Üzerine..

SÜLEYMAN ARSLANTAŞ
06.01.2020

 “Ey iman edenler! Allah için hakkı ayakta tutan, adaletle şahitlik eden kimseler olunuz. Bir topluluğa duyduğunuz kin, sizi adaletsizliğe sevk etmesin. Adaletli olunuz; bu takvanın ta kendisidir. Allah'a isyandan sakınınız. Allah yapmakta olduklarınızdan haberdardır.” (Kur’an-ı Kerim 5/8) 

Kur'an biz Müslümanları net bir şekilde uyarıyor. Bu uyarı bir taraftan adaleti ayakta tutan şahidler olarak ifade edilirken, diğer yandan: “.... Elçi size şahid olsun, siz de insanlara şahit olasınız....” (22/78) ayeti kerimesi ile de konumuzu adeta tamamlıyor. Özellikle bir kavme, kişiye olan kin ve husumetimiz de olsa ona karşı adil davranmamızı emrediyor Yüce Allah.

 Kasım Süleymani katil Amerika tarafından dokuz önemli şahsiyetle birlikte öldürüldü. Bu duruma üzülenler, ağlayanlar, rahmet dileyenler olduğu gibi; sevinenler, lanet okuyanlar da oldu. En genelde İslam'ın biz Müslümanlara öğrettiği ölenlere karşı sorumluluklarımız, geleneklerimiz adeta unutuldu. İtidal denilen hassasiyetimiz kayboldu, yok oldu. Oysa daha titiz bir şekilde olayı algılayabilir anlatabilirdik ya da en azından Süleymani muhalifleri: ‘Allah, imanı ve amelince hükmetsin.’ diyebilirdi. Ama öyle demediler. İşte katil Amerikanın kendi coğrafyamızda katlettiği Kasım Süleymani ve arkadaşları için bakınız kim ne dedi:

Ulusal Kanal Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Türkkan:

“Mazlumların başı sağolsun. Kasım Süleymani ve El-Mühendis emperyalizme, siyonizme ve onların maşası IŞİD, NUSRA gibi terör örgütlerine karşı kahramanca savaştılar.”

Prof.Dr. Hüseyin Hatemi:

“Şehide bayramını mübarek kıl, Kahhar isminle azgınları cezalandır, bizi zilletten kurtar amin!”

Gazeteci İsmail Saymaz:

“Bazı İslamcıların gözünü mezhepçilik nefreti o kadar bürümüş ki Kasım Süleymani’yi öldüren Amerikan bombasından parça bulsalar kutsal diye yüzlerine sürecekler.”

Mehmet Perinçek:

“Bu tehdide karşı bölge ülkelerinin çıkarı ortaktır. Saddam asıldığında İranlı yetkililer sevinmişti. Şimdi de Süleymani öldürülünce bayram edenler var. Mezhepçilik ABD kadar başa beladır.”

Cübbeli Ahmet:

“..Kasım Süleymani ve Haşdi Şabi’nin üst düzey yedi büyük komutanının gebertilmesi bütün müslümanları sürura sevk etmiştir. Allah-u Teala kabirlerini ateşle doldursun. Amin!”

Yeni Şafak Yazarı İsmail Kılıçarslan:

“Süleymani’nin ellerinde on binlerce masumun kanı olduğunu söyleyerek; yeri cehennem olsun’ dedi” 

Özgür-Der Genel Başkanı Rıdvan Kaya:

“Onun kim olduğunu Humus'ta, Guta'da, Halep’te katledilenler, İdlip’te çadırlara sürülenler, Haşdi Şabi-ABD ortaklığı ile yakılan Felluce, Ramadi, Musul halkı iyi bilir! Nasıl ABD füzesi Ebu Bekir Bağdadi’yi şehit yapmazsa, Süleymani’yi de kahraman yapmaz! “

Şamil Tayyar:

“Kasım Süleymani'nin ölümü sadece İran değil terör örgütü PKK ve YPG içinde bir kayıptır. Su testisi su yolunda kırıldı.”

Söylenenleri çoğaltmamız mümkün. Ancak genel tablo maalesef bu ! Süleymani karşıtlarının söylediklerinin önemli bir kısmı doğru da olabilir.

Bu doğruları da Kasım Süleymani’nin içerisinden çıktığı toplum, onların genel kabulleri, keza asırların birikimini temsil eden İran Devlet refleksleri ile ele aldığımızda toplumunun değerlerini ve devletin buyruklarına uyan bir profil ortaya çıkmıyor mu?

Geçmişi hatırlayalım Hz. Hüseyin (r.a) karşı tertiplenen askeri gücün başındaki şahıs Saad b.Ebu Vakkas'ın oğlu Ömer b.Saad değil miydi ?

Keza Yezid ve askerleri İslami eğitimden geçmemişler miydi?

Küfe Valisi Ubeydullah b. Ziyad Şia mıydı, Sünni miydi?

Hz Hüseyin ve yaranlarının mübarek başlarını mızrakların ucuna takıp teşhir edenler gayr-ı müslim mi idiler?

O büyük şehidin kendisini katletmeye gelenler karşısında: “Ey insanlar! Soyumu söyleyin ben kimim? Ben Peygamber’in kızının oğlu değil miyim?” diye başlayan hitabı karşısına kılıçlarını sevgili Resul'un (a.s) mübarek torununa karşı sallayanlar küfür diyarından mı gelmişlerdi?

Hz. Peygamber’in torunu Hz. Zeyneb Validemiz’e karşı Hz. Hüseyin'in katlini anlatan Yezid: “ Onu biz öldürmedik, Allah öldürdü.” derken Allah'a iftira etmiyor muydu ? İslam tarihinin en büyük katillerine katil diyemeyenlerin, aksine saygı ifadesiyle ‘Hazret’ diyenlerin, neredeyse çağımızın en büyük katil sürüsüne sahip ABD'ye ve katline ses çıkartmamaları üzücü ve ibretlik değil mi?

Yezid’e ‘sen katilsin’ demeyenler hangi mezhepten acaba?

Mesele Kasım Süleymani’yi temize çıkartmak ya da rahmet dilemek meselesi değil.

Mesele ister öldürülen Şia olsun ister Sunni olsun, sonuçta katil ABD bizim topraklarımızda, bizim coğrafyamızda bizim iç meselemiz olan bir kişiyi ve arkadaşlarını katletmesi meselesidir. 

Bu duruma sessiz kalmak katile arka çıkmak olmaz mı?

Müslümanlar maalesef yüzyıl öncesinin abdal Halil ağası kadar bile olamıyor. Maraş Kurtuluş savaşı öncesi, İngilizler tarafından işgal edilmişti.

İşgalci İngilizler işgal görevini Fransızlara devrediyor. Fransızlar Kılikya tarafından Maraş’a doğru gelirken Maraş Ermenilerinin lideri Hırlakyan yine Maraş abdallarının başı olan Halil Ağa’ya haber yollar: ‘davulcu, zurnacı takımını topla Fransızları karşılayacağız.’ diye. Abdal Halil Ağa buna aldırış etmez ve reddeder. Sonrasında Hırlakyan bizzat Abdal Halil Ağa’yla görüşür, çeşitli vaatlerde bulunur. Halil Ağa yine reddeder. Bunun üzerine Hırlakyan sorar: ‘Ey abdal! Derdin ne senin?’ der. Halil Ağa: ‘Efendi bu din bahsi’ der.

Evet bu mesele din bahsidir. Ve bu meseleye suhuletle, itidalle ve örfümüze uygun şekilde yaklaşmalıyız. Bizler hissiyatımızla değil, aklımızla aidiyetimizle hareket etmek mecburiyetindeyiz.

6 Ocak 2020

Yorum Ekle
Yorumlar (12)
Raci durcan | 17.01.2020 06:56
Yazar maalesef anlattığı maraşlı abdal ağa gibi bile olamamış. Görevi dünyanın her yerinde Müslümanlara karşı savaşmak olan biri öldürüldü diye bunu bir müslüman ölümüyle kıyaslıyor. Tarafsız olma bahanesiyle müslüman ile müslüman düşmanı arasında tarafsız kalıyor???
Ali Kardeş | 13.01.2020 12:18
Abdullah kayalar ın yorumuna aynen katılıyorum
Abdullah kayalar | 12.01.2020 15:13
Daiş lideri bağdadinin ABD tarafından öldürülmesi Bağdadiyi temize çıkarmadığı gibi, ABD tarafından öldürülen Kasım Süleymanı ve arkadaşlarının katliam dolu geçmişlerini de temize çıkarmaz. Bizim katil iyi, başkalarının katili kötü diyerek mezhepçilik yapmayın Sayın Yazar. Kasım süleymani binlerce insanı sadece Sünni oldukları için öldürmüş bir katildir. Allah CC ona ameline göre muamele etsin. "Onun kim olduğunu Humus'ta, Guta'da, Halep’te katledilenler, İdlip’te çadırlara sürülenler, Haşdi Şabi-ABD ortaklığı ile yakılan Felluce, Ramadi, Musul halkı iyi bilir! Nasıl ABD füzesi Ebu Bekir Bağdadi’yi şehit yapmazsa, Süleymani’yi de kahraman yapmaz! “
y karakan | 09.01.2020 22:58
süleyman abi senin buyazına göre , feti şekaki, m çamran, nasrallah ,cemel savaşında birbirini öldüren taraflar ,ALİ muaviye savaşı, bunların hebsini sorgulaman lazım katilmi değilmi diye hani sen KASIMI sentemize çıkarmıyonya , onun için dedim. KASIMI HENİYEYE, ALİYAYA, şehit olmasaydı. mursiye, 15 temmuz gecesine, israilli siyonistlere , abd generallere sorun,işide ,sosyal medyaya, bolmaaş alan köşe yazarlarına, zamanında iran radyosondan irana övgü düzen EŞ lerdendeğil
Servet POLAT | 08.01.2020 20:53
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM Sizin şer gördüğünüzde nice hayırlar oluşur. Örnekleme yaparken Şia veya ehlisünnet gibi ayrımlara gitmeden, daha doğrusu birere kavram haline getirilen ayrımlar İslami olmadığı gibi, kişilerin kendilerini ifade edebilme mecburiyetiyle de izahı mümkün değildir. Bizler aynı gemide zayıf veya kuvvetli aileler topluluğu olduğumuzu kabullenmek durumundayız. Aile içi yapılan yanlışlar orada çözülmesi gerekir, çözülmüyorsa o toplumun ileri gelenleri, meseleleri anlayanlar ve cevabı olanlar tarafından çözülmelidir. Çözülmüyorsa, çıkan sonuç problemlerin zamana yayılması vurdumduymazlığımızdandır desem yeridir, veya birilerinin çözmesini bekleyenlerin hep beklemekte oldukları da ayrı bir garabet. Kafirler Müslümanların hangi problemini çözmüşler ki taraf belirleme yarışına gidiyoruz, gidiyorlar. Yine çözüm ve ilaç aile içinde aranacak. İslami birikimler artı ve eksisini ortaya koyarak yeniden yeniden denenmeli bütüne doğru gidilmelidir. Süleyman ağabeye katılp, bir duruş sergilerken bir daha düşünmeli vahye kulak vererek diyorum selamlar.
SÜLEYMAN ARSLANTAŞ | 08.01.2020 16:24
Yıldız hanım! Öncelikle makaleme gösterdiğiniz ilgi ve titizlikten dolayı teşekkür ederim. Makalemde kesinlikle Kasım Süleymani'yi temize çıkartmak gibi bir gayretim ve niyetim olmamıştır. Bilhassa şu cümleyi dikkate almanızı arzularım: 'Mesele Kasım Süleymani'yi temize çıkartmak ya da rahmet dilemek meselesi değildir. Mesele ister öldürülen Şia olsun, isterse Sünni olsun, sonuçta katil bizim topraklarımızda, bizim coğrafyamızda, bizim iç meselemiz olan bir kişiyi ve arkadaşlarını katletmesi meselesidir.' Elbette zalim zalimdir, mazlum mazlumdur. Bizler önce insan sonra müslüman olarak zalime karşı mazlumun yanında yer almak gibi sorumluluğu olan insanlarız. İfrat ve tefrit bize göre olmamalıdır.
Yıldız Dağlı | 08.01.2020 01:10
Yazınızı büyük bir dikkatle okudum. Sonra yazıldığı kadarıyla Süleyman Kasımı'nin bölgede senelerdir neler yaptığını okumaya ve önceden bildiklerimle beraber gayesini anlamaya çalıştım. Sonra kalbime baktım, içimin sesini dinlemeye çalıştım. Elinden işgalci haçlıların kanları yerine Müslüman kanı akan bu Hacı Süleyman için ne düşüneceğimi bilemedim. Hala bilemiyorum, zihnim karışık. Sadece aklıma bir cümle geliyor:Bizim coğrafyamızın zalimleri, haçlı zalimlerinden daha mı iyi, demeliyiz yoksa... Bilemiyorum... Yoksa mezhebi zulüm de dahil olmak üzere acaba zulümlerin hepsine birden karşı mı cıkmalıyız? Sizin zihniniz karışık değil mi?
Ali Kardeş | 07.01.2020 16:28
yorgun savaşçılar hala müslümanlara yarım yamalak yalan yanlış bilgilerle avutmaya çalışıyorsunuz.
İdris Aksoy | 07.01.2020 15:41
Allah razı olsun abi,yüreğinize sağlık.Mezhepcilik ABD kadar tehlikelidir tesbiti cokkkk doğru..
zafer kasabalı | 07.01.2020 13:14
geçmiş yanlışlarınızi itiraf edemediğimiz için doğru ile yanlışın arasıni bulmaya çalışmışiniz. keşke sizde mertçe tarafınızi secseydiniz. dogruda olabilir ne demek? siz bu dünya da yasamiyormusunuz? yıllarca güdük düşüncelerle insanlar oyaladiniz. şimdi olayları yorumlalamakta aciz kalıyorsunuz. ne etliye ne sütlüye dokunmayalim. herkes bizi sevsin.
Salih | 07.01.2020 11:07
Maraş'lı Abdal Halil Ağa kadar bile olamadık Müslümanlar olarak yazık bize..Süleyman bey'e yazısından dolayı teşekkür ederim.
Mehmedali | 06.01.2020 19:24